Wednesday, October 10, 2007

ujko Peťko

Pozornejší Bratislavčania si isto všimli, že v týchto dňoch jazdia električky s čiernými páskami na zrkadlách. Dôvod je jasný, opustil nás kolega.
Lenže tento vzácny človek nám nebol ani tak blízkym spolupracovníkom ako skôr tým starším skoro bratom a nám ostatným otcom. Vždy vedel každému pomôcť a poradiť. Hovorí sa, že nepoznal slovíčka nie a nemôžem, a žial našli sa i ľudia, ktorý to zneužívali.
Pred niekoľkými rokmi som bol "obeťou" jeho dobroty i ja. Osem rokov sme zdieľali jeden voz, teda boli sme partnermi. V tomto čase sa neraz, hlavne cez víkendy, stávalo, že ma prišiel striedať i o hodinu skôr s tým, že ja mám doma malé deti a on i tak nemá čo robiť. Neraz mi to bolo hodne nepríjemné, no Peťo ma z vozidla doslova vyháňal. Toto je ale iba ukážka jeho povahy. Je to neskutočné, ale ku kolegom sa naozaj stále choval s úctou a sebe rovných neraz oslovoval ujo a teta. Pritom to bol on, ktorý mohol, a aj poskytoval, rozdávať skúsenosti hrsťami. Odpracoval pre podnik 30 rokov a koluje o ňom veľa historiek.
Zomrel mladý, i keď bol nefajčiar a abstinent. Práve naopak, snažil sa žiť čo najzdravšie. Neraz nám v práci odporúčal čaj na rôzne zdravotné problémy, z ktorých mal nejeden odskúšaný. V takýchto chvíľach pochybujem o pravde doktorov o škodlivosti týchto závislostí. Osobne poznám prípady, keď v minulosti niekto fajčil 60 denne a alkoholu sa tiež nevyhýbal a napriek 75 rokom sa mu stále dobre vodí. Ako potom vysvetliť, že nás opustí takýto 60 ročný výborný chlap?
Nie len rodina ale i my BEUSACI sme jeho odchodom stratili veľa. Prosím preto verejnosť o pochopenie keď v piatok uvidí vodiča električky zo zamysleným a sklenným pohľadom od sĺz.
Neviem, či sa to podarí, ale práve sa s niekoľkými kolegami pokúšame u vedenia presadiť v električkovej doprave minútu ticha, ktorá by mala byť v piatok na poludnie.
Možno si niekto povie, že načo? Však nie je prvým ani posledným vodičom, ktorý nás opustili. Ujko Peťko si túto našu pozornosť však zaslúži. Za pravdu nám dalo i naše najbližšie vedenie, ktoré na základe našej iniciatívy, ku ktorej sa pridáva, posúva našu požiadavku vyššie. Je to to najmenšie, čo môžeme urobiť, ale myslím, že pre väčšinu to nebude iba symbolické gesto.

8 comments:

germa said...

tiež tvrdím, že príliš veľa zdravého životného štýlu vedie do hrobu:)
Je veľmi pekné, že sa nájdu ešte takí ľudia ako ste vy. Hlavne v dnešnej dobe.

palculienka said...

prajem vàm, aby sa vàm podarilo tù minùtku ticha pre vàsho kolegu vybojovat, mozno to bude pre niektorych len pràzdne gesto, ale urcite bude dost takych, ktory si ùprimne spomenù na kolegu, ktory v nich zanechal hlbokù stopu, je mi lùto, ze pràve takyto ludia nàs opùstajù...

Silviah said...

taký kolega je poklad

Úplne iná said...

Posledné slová môjho otca boli vraj:
- Pani doktorka, z čoho to mám? Nefajčím, nepijem, nemilujem...
A ona odpovedala:
- Z toho tretieho.

Možno na tom niečo bude.

piko said...

germa, palculienka: ďakujem, vedenie sa síce nepridalo ale nevadí, čo viem veľa kolegov mení služby, či sa dohodlo s parťákmi aby potiahli len aby mohli vzdať posledný hold

piko said...

silva, presne, dnes sa mi bude ťažko jazdiť, predtým idem na pohreb

piko said...

Ajka, tak to my budeme žiť dlho!!

Unknown said...

Ahojky Peto toho kegu mi fakt strasne luto dobry ludia by nemali odchadzat ale zostavat jeden vas kolega ktory uz nepracuje svami ale myslis na vas praje uprimnu sustras nevedel otom pohrebu inak by sa dostavil tvoja kamoska jezibaba