Thursday, February 12, 2009

Nosný systém? - Bratislava zabudni!

Veľa z nás si pamätá dlhoročné plánovanie tzv. ťažkého metra sovietskeho typu pre naše mesto. Vypracovalo sa mnoho verzií, až sa nakoniec zistilo, že podklad pod Bratislavou nie je pre tento druh dopravy vhodný.
Po dlhšom čase sa na pretras dostala nová verzia rýchlodráhy, ktorá mala prepojiť Staré mesto s Petržalkou. Táto trasa je plánovaná cez rekonštruovaný Starý most a práve tu, ako sa zdá, je obrovský problém. Dnes totiž mesto vyhlásilo, že na základe nových zistení sa rekonštrukcia neuskutoční lebo most je potrebné urýchlene opraviť. Tým sa ďalší projekt odkladá. Nikto to síce nepovedal nahlas, no mne z toho vychádza, že električková trať ide zatial bokom. Jediné čo sa totiž bude pri oprave meniť je rozšírenie pešej lávky, inak sa iba vymenia prehrdzavené a zhnité diely. Ďalší osud mosta závisí od dohody z pamiatkarmi a teda s ministerstvom kultúry. Jediné čo musíme s ohľadom na dohody o lodnej doprave na Dunaji splniť, je zdvihnutie tohoto objektu a prípadné odstránenie stredového piliera.
Tým chcem povedať, že Bratislava je zas tam, kde bola. Projektová dokumentácia je už hotová, dokonca sa svojho času už aj prezentovali električky, ktoré by tu mohli jazdiť. No ako vidíme realizácia je znova v nedohľadne. Tak sa tešme aspoň na to, že takto bude naša mesto časom pre turistov atraktívne aspoň ako funkčný skanzen električkovej dopravy.

6 comments:

Mathew said...

A to odkiaľ čerpáš informácie, že električka do Petržalky sa odkladá?
Pokiaľ dobre čítam, tak s električkou sa tam počíta. Akurát sa nebudú odstraňovať piliere a nebude sa zdvíhať most.
Zdroj: SME

piko said...

Tak si troška pozadu lebo práve v deň keď som toto písal hovoril Ďurkovský o oprave ktorú som spomínal. Má byť hotová najneskôr za tri mesiace, že vraj to doslova horí lebo most je v havarijnom stave.

Mathew said...

Tak pokiaľ ja viem s opravou sa má začať DO TROCH MESIACOV a má trvať cca do budúcej jesene. Alebo Ty si taký optimista, keď si myslíš, že most opravia za 3 mesiace?

piko said...

to nie nehovorím o celkovej oprave iba o odstránení havarijného stavu, ďalej sa má ukázať čo povedia pamiatkari, či rekoštrukcia alebo oprava, dnes som ale čítal, že to vyzerá na zachovanie mosta i z rýchlodráhov takže máš z väčšej časti pravdu ty, no inak som pri týchto dohadovaniach a odkoladaniach skôr pesimista, ono s metrom to bolo púodobne neraz sa malo už už začať stavať a nič, možno ti rodičia budú vedieť o tom čosi porozprávať, ja niečo viem preto, že moji celý život robili v dopravný cestných stavbách

Mathew said...

Ja som v tomto tiež pesimista. Pokiaľ neuvidím, tak neuverím. Ale budúci rok sú už voľby, tak treba rýchlo konať. Akurát nechápem ako môžu pamiatkári henten šrot nazvať pamiatkou.

Mathew said...

http://www.bratislavskenoviny.sk/111089/doprava/stary-most-sa-zmeni-na-elektrickovy